Husbilen möjliggör för ``shortbreaks``

Husbilstrenden växte under 2017. Vilka andra trender ser branschen inför 2018? Enligt Unni Åström, VD på Sveriges ledande campingkedja First Camp, blir bland annat husbilen allt mer populär och möjliggör för ”shortbreaks” som innebär att vi kommer resa oftare och kortare för att upptäcka de fina lägen som vår del av världen har att erbjuda.

– En hälsosam och aktiv livsstil hamnar i större fokus för campinggästerna och våra produkter och tjänster ligger helt i linje med detta. Vi lever längre och är friskare, det är helt enkelt inne att vara ute. Vi får inte heller glömma att delningsekonomin är här för att stanna – även i vår bransch där vi hyr, lånar, samäger campingvagnar, husbilar och stugor, avslutar Unni Åström.

First Camp träffar du i monter F:25 på mässan!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *